Ugrás a fő tartalomra

Féléves kihívás- avagy a szeptember az új január


Annyi sikertörténetet látok már az interneten, hogy kezdem úgy érezni, hogy én ezekhez képest, még sehol sem tartok. Jó látni, hogy emberek 6 hónap alatt 30 kg-t fogynak. A környezetemben is egyre több látványos átalakulás van. 

Magam is erre vágyom, szeretném azt, hogy vékony, karcsú, könnyű, filigrán, fitt, jó alakú legyek.

Eldöntöttem, hogy most végre tényleg végérvényesen lefogyok. Lepereg rólam minden, ami ebben akadályozna. 

Felismerés 

Rájöttem, hogy az elsöprő eredmény még azért várat magára, mert nem tartom be 100 %-ban a szabályokat és átverem magam. 

Az élet már csak ilyen könnyű és boldog közben szörnyű és szomorú.

Miből merítsünk újra meg újra motivációt a fejlődéshez?

Ez a fogyás dolog egy végeláthatatlan kálvária. Csak viszem a saját keresztemet - ami egyébként 20-30 kg súlyfelesleg- és küzdök vele, de mindig letérek a célhoz vezető útról.

Hogy hogy?

Elkezdem az étrend betartását, de itt- ott többet teszek mennyiségileg az ételemhez, vagy módosítgatom az alapanyagokat.
80%-ban ugyan tartok egy megfelelő diétát, majd jön egy nyaralás, jön egy családi látogatás, jön bármi és félre eszek. Kizökkenek.

Be kell vallanom magamnak, hogy ezek hátráltatnak, megakasztanak, lassítják a folyamatot.

Motiválnom kell magam!

Heti 4-5 alkalommal menni kell edzeni!

Nincs kifogás.
Nem nincs.
Csak én vagyok, és én vagyok a főnök.
A testemet csak én magam tudom lefogyasztani, akármilyen küzdelem is lesz, meg fogom csinálni!

Én is kőkemény nő leszek

Én is ki fogom bírni, hogy betartok egy étrendet, ahogy több ezer nő, akik már végigcsinálták és lefogytak!

Meg fogok inni naponta 4-5 liter vizet, mert elősegíti a fogyást.

Megerősítem magam és főzök előre, mert ha anyukák több gyerekkel és férjjel meg tudják csinálni, akkor engem csak a lustaságom akadályoz.

Egyszerű, elemi szinten megcsinálom és kész. 

Szeptember, október, november, december, január, február, plusz adok magamnak még 2 hónapot és a születésnapomra március, április bizony elérem a célom.

Fontossági sorrend 

1. bevásárlás- egészséges alapanyagok, a diétában szereplő ételek beszerzése.

2. főzés- szabadnapokon megfőzni mindent előre.

3. mozgás-rengeteg sport, bicikli, séta, konditermek, úszás, jóga,stb.

Áldozatok

1.Nem találkozom senkivel, akivel enni, vagy alkoholt és kávét inni mennék. Nehéz lesz, de megkönnyíti a folyamatot.

2.Családi eseményeken is egészséges ételeket eszem. Ott sem engedek a kísértésnek. 

Karácsonykor például a halászlevet tészta nélkül is meg lehet enni, a sült húsokat is lehet salátával fogyasztani. Sütemény nélkül is ki lehet bírni. 

3.Senki nem tántoríthat el.

Rengeteg ember van, aki rá akar venni arra, hogy édességet, vagy csak úgy szimplán bármit megetessen velem. Így szocializálódtunk. Sajnos ez a szeretet jele. Nem kell haragudnunk ezekre az emberekre. Egyszerűen, ha etetni akarnak a szüleink, vagy a barátaink, tereljük a témát, vagy hagyjuk ott őket.

A szeptember az új január

Szabályok:

Nincs kávé- helyette zöld tea, víz 4-5 liter.

Nincs alkohol- helyette friss citrom és narancslé, turmix.

Nincs félrezabálás-helyette a diéta pontos betartása.

Ha enni akarok, helyette mást kell cselekednem: edzeni, felhívni valakit telefonon, írni a blogot, angolozni, olvasni, filmet nézni.

Végső esetben csak gyümölcsöt és zöldséget ehetek félre.

Remélem megértem arra, hogy káros szenvedélyektől mentesen is boldogan élhessek.

Hiszem, hogy igen is élvezni lehet- kávé, cigi, alkohol és drogok nélkül is az életet. Többet érünk annál, hogy ilyen szerek rabjai legyünk, többet érünk annál, hogy silány minőségű ételeket együnk, megérdemeljük, hogy számunkra kívánatos testben éljük le az életünket!

Hangsúlyozom, hogy szerintem mértékkel lehet alkoholt inni és bármit enni. A lemondások és az áldozatok féléves időtartamra szólnak esetemben. Amely egyrészt kihívás, másrészt a fogyásomhoz vezető út.

Kívánom, hogy mindenki érje el kitűzött célját, valósítsa meg dédelgetett álmait!



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Arnold Gym

Az Arnold Gym bemutatásával kezdem a teremtesztelést. A kép, amit festek, teljesen szubjektív lesz. A konditerem jó helyen van a Kolossy tér környékén. Budapesten a Szépvölgyi út 15. szám alatt találjátok. Másodszorra jártam itt, az első és a második benyomásom is teljesen pozitív. Minden adott ahhoz, hogy másnapra garantált izomlázunk legyen. A klasszikus testépítés és Arnold Schwarzenegger szelleme természetesen körüllengi a helyet. Minden van ami kell, kézisúlyok, kardiogépek, mindenféle erősítőgép, de helyet kapott egy crossfit állvány, avagy keret is.  Rudak is vannak bőven, fekpadokból sincs hiány. Találkoztam itt egy olyan sines farizomgéppel is, amilyet még életemben nem láttam. Ki is próbáltam a fenti képen középen látható bal oldalon. Segítséget kellett kérnem a használatához. A terem használói jófejek és az edzők is szimpatikusak. Nincsenek bunkó arcok. Nem néznek ki senkit. Mindenki az edzésre koncentrál. Szerencsére, nem találkoztam tenyérbemászó trénerekkel

Séta mániás lettem

Évek óta terveztem, hogy kipróbálok egy 365 napos sétakihívást.  Az egészet dokumentálom és leírom a tapasztalataimat, mérem a teljesítményemet. Egyszer olvastam, hogy, ha valaki az év minden napján sétál legalább 1 órát akkor akár -10 kg-ot adhat le a súlyából.  Mindig halogattam, de néhány hónapja végre elkezdtem, amióta tényleges életmódváltásba kezdtem (-10 kg fogyás) törekszem a rendszeres sajáttestsúlyos, vagy súlyzós edzésre, de a legnagyobb hangsúlyt a mendegélésre fektetem, mert hiszem és tapasztalom, hogy az egyszerű gyaloglás a legjobb kardió. Ezt szívesebben teszem a szabadban, legyen bármilyen hideg is fel lehet öltözni, nem szükséges csak ezért konditerembe menni. (Mondjuk, most nem is lehet sajnos) Én imádom a termeket, a súlyokat, a  gépeket, de a kardió gépek nem állnak közel a szívemhez. Lépcsőzőgép?-Lépcsőzz! Van elég lépcsőház, van rengeteg szabadtéri lépcső, taknyod nyálad egybefolyik, ha lépcsőn edzel és többet is ér. Szobabicikli?-Biciklizz! rendesen, téli felsze