Ugrás a fő tartalomra

10 TUTI TIPP, HOGY HOGYAN ÉPÍTS BE ÚJ HASZNOS SZOKÁSOKAT AZ ÉLETEDBE

1. TERVEZZ: Először írd le, hogy mi mindent szeretnél megváltoztatni, címszavakban. Vegyél egy szép füzetet és kézzel írd le.

Például: szeretnék fogyni, edzeni, nyelvet tanulni, tudatosabban kezelni a pénzügyeimet, vállalkozni, leszokni a cigiről, többet olvasni. stb…

2. KIS LÉPÉSEKBEN HALADJ: Válaszd ki azt az egyet, ami a legjobban foglalkoztat, amit a legjobban szeretnél. Fókuszálj, arra!

Például: az én legfontosabb célom az volt, hogy fogyjak és többet mozogjak, ezért addig-addig agyaltam, amíg rájöttem, hogy szükségem van egy olyan mozgásformára, amelyet minden nap teljesíteni tudok és ami hatékonyan támogatja a fogyás céljaimat, így elkezdtem a #setakihivas365–öt.

 2021. teljesítve. Minden nap megtettem 10000+ lépést.

 2022 a kihívást folytatom, tegnap például 24 ezret léptem, ez 17 km.

 Minimum napi kb. 8 kilométert teszek, de az átlagom 16 ezer lépés naponta kb. 12 km


3. FÜGGJ RÁ A JÓ SZOKÁSRA: Ahogy a káros szokásra, úgy a hasznos szokásra is rá lehet szokni, használd ki ennek az erejét!

Például: amikor életmódváltásba kezdtem és az elején, azért nagyon megviselt, hogy kevesebbet eszem, de megjegyzem soha nem koplaltam(ÉS NEM IS FOGOK), akkor megfogadtam magamnak, hogy amikor ehetnékem van, kajáért nyúlnék, akkor megyek egy kört sétálni helyette és csak akkor eszem, ha tényleg éhes vagyok.





4. CÉLJAIDAT TEDD LÁTHATÓVÁ A LAKÁSODBAN: Ragaszd a falra, a hűtőre, a WC ajtóra, a hálószobába. Minden nap reggel olvasd fel magadnak hangosan.

5. HÍVD KI MAGAD: Ha kihívásként fogod fel, akkor könnyebb véghez vinni. Próbálj kicsiben gondolkodni.

 Ha a sétás példánál maradunk. Tegyük fel, hogy évek óta nem mozogsz és szeretsz enni is, de most megelégelted és megpróbálsz odafigyelni a mozgásra és a kajára is. A kettő együtt először nehéz lehet. Fektess hangsúlyt csak az egyikre először, amelyről úgy gondolod, hogy menne egy hétig, utána vágj bele a másikba is újabb egy hétig, úgy hogy együtt csinálod az első második hetével.

 Például: ma van szerda kihívod magad arra, hogy jövő szerdáig minden nap megteszel 10000 lépést. Jövő szerdán folytatod ezt a következő szerdáig és elkezded az egészséges táplálkozást is mellé jövő szerdáig.

 HÁROM KIHÍVÁSOM IS VAN AMELYEK PONT EBBEN SEGÍTHETNEK:

 #setakihivas365 #kaloriakihivas #halaadaskihivas

6.  TÜRELEM: A legfontosabb, hogy ne akard azonnal. A változás hosszú folyamat. Tényleg az út a lényeg, nem a cél, mert amíg kijárod, az utat az jár a legtöbb erőfeszítéssel, a legtöbb odafigyeléssel és munkával.

7. LEGYÉL HÁLÁS: Minden kis eredménynél legyél büszke és vedd észre, hogy sikerült, ez tovább motivál.

 8. KITARTÁS: Törekedj teljesíteni a célt, de ne ijedj meg, ha visszakúsznak a régi szokások, hiszen azokat régebb óta gyakorolod. Tegyél róla, hogy az újak is elmélyüljenek, berögzüljenek.

 9. ÚJRAKEZDÉS: Ha letértél az útról, mindig térj vissza és ne okold magad azért, ha elgyengültél. Megjegyzem mindenki elszokott, de a titok, hogy ők is újrakezdik! A bukás ugyanúgy része az életnek és nem szégyen, sőt nagyon is hasznos. A kudarc nemesíti az eredményt, ezért ne ostorozd magad.

Instagramon az emberek többsége a beérett eredmény gyümölcsét mutatja, de szerencsére egyre többen vagyunk, akik a valóságot tükrözzük és az utat is mutatjuk.

 10. GYAKORLÁS: Minél többet gyakorolsz valamit annál jobb leszel benne. Amiben jó szeretnél lenni, gyakorold minden nap.

 Megjegyzem felnőtt korban is csodálatos eredményeket lehet elérni gyakorlással, szóval ez senkit ne tántorítson el!

 Emlékszem, amikor elkezdtem a sétát az egyik barátnőm @gabriellagyalog mindig csesztetett, hogy milyen lassan gyalogolok, most simán tartom a tempóját.

Régen nehézséget okozott az emelkedő vagy a lejtő, vagy a lépcső, most is viszi a pulzusom, de imádom és élvezem, hogy ha van szintkülönbség is.

 +1 HA MÉG KIFOGÁSOKAT GYÁRTASZ, MAGYARÁZKODSZ, AKKOR NEM AKAROD IGAZÁN EZ NEM BŰN, CSAK FOGADD EL, HA MEGÉRIK AZ ELHATÁROZÁS, SEMMI SEM ÁLLÍTHAT MEG.

 @vidrozi - lelkesítő lépdelőnő, életmódváltó, fitnesz instruktor, személyi edző

 


 

 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Féléves kihívás- avagy a szeptember az új január

Annyi sikertörténetet látok már az interneten, hogy kezdem úgy érezni, hogy én ezekhez képest, még sehol sem tartok. Jó látni, hogy emberek 6 hónap alatt 30 kg-t fogynak. A környezetemben is egyre több látványos átalakulás van.  Magam is erre vágyom, szeretném azt, hogy vékony, karcsú, könnyű, filigrán, fitt, jó alakú legyek. Eldöntöttem, hogy most végre tényleg végérvényesen lefogyok. Lepereg rólam minden, ami ebben akadályozna.  Felismerés  Rájöttem, hogy az elsöprő eredmény még azért várat magára, mert nem tartom be 100 %-ban a szabályokat és átverem magam.  Az élet már csak ilyen könnyű és boldog közben szörnyű és szomorú. Miből merítsünk újra meg újra motivációt a fejlődéshez? Ez a fogyás dolog egy végeláthatatlan kálvária. Csak viszem a saját keresztemet - ami egyébként 20-30 kg súlyfelesleg- és küzdök vele, de mindig letérek a célhoz vezető útról. Hogy hogy? Elkezdem az étrend betartását, de itt- ott többet teszek mennyiségileg az ételemhez

Arnold Gym

Az Arnold Gym bemutatásával kezdem a teremtesztelést. A kép, amit festek, teljesen szubjektív lesz. A konditerem jó helyen van a Kolossy tér környékén. Budapesten a Szépvölgyi út 15. szám alatt találjátok. Másodszorra jártam itt, az első és a második benyomásom is teljesen pozitív. Minden adott ahhoz, hogy másnapra garantált izomlázunk legyen. A klasszikus testépítés és Arnold Schwarzenegger szelleme természetesen körüllengi a helyet. Minden van ami kell, kézisúlyok, kardiogépek, mindenféle erősítőgép, de helyet kapott egy crossfit állvány, avagy keret is.  Rudak is vannak bőven, fekpadokból sincs hiány. Találkoztam itt egy olyan sines farizomgéppel is, amilyet még életemben nem láttam. Ki is próbáltam a fenti képen középen látható bal oldalon. Segítséget kellett kérnem a használatához. A terem használói jófejek és az edzők is szimpatikusak. Nincsenek bunkó arcok. Nem néznek ki senkit. Mindenki az edzésre koncentrál. Szerencsére, nem találkoztam tenyérbemászó trénerekkel

Séta mániás lettem

Évek óta terveztem, hogy kipróbálok egy 365 napos sétakihívást.  Az egészet dokumentálom és leírom a tapasztalataimat, mérem a teljesítményemet. Egyszer olvastam, hogy, ha valaki az év minden napján sétál legalább 1 órát akkor akár -10 kg-ot adhat le a súlyából.  Mindig halogattam, de néhány hónapja végre elkezdtem, amióta tényleges életmódváltásba kezdtem (-10 kg fogyás) törekszem a rendszeres sajáttestsúlyos, vagy súlyzós edzésre, de a legnagyobb hangsúlyt a mendegélésre fektetem, mert hiszem és tapasztalom, hogy az egyszerű gyaloglás a legjobb kardió. Ezt szívesebben teszem a szabadban, legyen bármilyen hideg is fel lehet öltözni, nem szükséges csak ezért konditerembe menni. (Mondjuk, most nem is lehet sajnos) Én imádom a termeket, a súlyokat, a  gépeket, de a kardió gépek nem állnak közel a szívemhez. Lépcsőzőgép?-Lépcsőzz! Van elég lépcsőház, van rengeteg szabadtéri lépcső, taknyod nyálad egybefolyik, ha lépcsőn edzel és többet is ér. Szobabicikli?-Biciklizz! rendesen, téli felsze